Bejelentkezés

Hírek

Tavaszváró

máj
15

Kissé megkésett farsang, vagy Tavaszváró? Mindegy is...
A lényeg, hogy a cseppségek jól érezték magukat.

A fánk is időben kész lett, a jó házilekvárral remek volt!

:-)
 

A rendezvényen készített fotók ide kattintva tekinthetők meg!

Szeretik a zenész gólyák a várukat

feb
03

 Forrás: Minap 2014.02.03.

A december végén felavatott Gólyavár Közösségi Házat ?belakták? a zenét tanuló fiatalok. Kicsivel több mint egy hónappal a költözés után a Garabonciás Művészeti Iskola és a Yamaha Zeneiskola növendékei már meg is szokták az új, modern környezetet.

Mészáros Béla ügyvezető igazgató elmondta: az már most látszik, az alapvető célt, a fiatalok zenei oktatását maximálisan kiszolgálja a ?Gólyavár?. Az erre kialakított, modern, megfelelően felszerelt belső terek ideális körülményt biztosítanak a muzikális képzéshez.

Gólyavárban pallérozódhatnak a fiatal zenészek

jan
10

Forrás: MINAP

Zenés műsorral avatták fel a Garabonciás Művészeti Iskola és a Yamaha Zeneiskola ifjú növendékei az épületet, ahol a jövőben tanulni fognak Hétfőn hivatalosan is megnyitotta kapuit Miskolcon a pályázati támogatással megépült Gólyavár Közösségi Ház.

2011 megörökített pillanatai

jan
02

A Yamaha Zeneiskola növendékeinek 2011-ben megörökített pillanataival kívánok mindenkinek szerencsés boldog új esztendőt!

Mészáros Béla

igazgató

 

Gyógyító zene avagy a lelked dallamának építő ereje

okt
11

Egy depresszióban szenvedő ember  kerüli a zenét. Legtöbbször zajnak és bosszantónak találja, testi fájdalmat okoz egy dallam számára.(megfigyeléseim szerint)Vajon miért? Mert nem akar meggyógyulni!

Komolyan, erre a tényszerűségre  jutottam. Lehet soha nem  hallott arról ,hogy a zenének gyógyító ereje lenne, de mégis ösztönösen kerüli!!Lehet ismeri a dallamot ,mely lelkében zakatol,de ki nem engedi! Én tényleg, altató és nyugtató helyett,  "vénásan" rögtön a fülbe zenét csöpögtetnék, hogy a lelki fájdalmakkal küzdő emberekben , a lelkük dallamával egyesülve  keresse meg azt a fájdalmat, mely még  felismerés és feldolgozás alá nem került! A zene segít abban ,hogy átélt érzelmeket megértsd, érzelmeidben mélyebben  elmerülj, felfokozott állapotba hozza lelked, mely így hatékonyabban tud szárnyalni!! Életed minden mozzanatához kötődik egy dallam melyet, ha újra hallasz felelevenedik, lepereg előtted életed azon eseménye (érzelme) ,melyben az a zene lelkedben összhangra talált!

Miért vonzza a zene az elménket?

szep
21

Vajon miért vonz bennünket a zene? Talán azért, mert amit hallunk mélyen összhangba kerül az idegrendszerrel?

Valójában amikor zenét hallgatunk, az agyunknak nagy része aktív állapotba kerül ? nemcsak az elülső agylebeny, amely arról ismert, hogy szerepet játszik a zenei hangok felismerésében és rendszerezésében, hanem az agykéregnek más olyan területei is, amelyek testünk mozgásának irányításában vesznek részt, a mozdulatok megtervezésében és végrehajtásában. Továbbá olyan agyterületek is aktiválódnak, amelyek a másokkal való együttérzésre való készségben, az érzelmi tapasztalásban vesznek részt, és érdekes módon olyanok is, amelyek a beszélőkészségben játszanak szerepet.

Felvétel volt növendékünk együtteséről

szep
20
Szép jó napot!!­­
Elkészült a ligetiband zenekarommal az első felvételünk:D­­
a véleményét szeretném kikérni tanárúrnak­­, meg ha tetszik akkor esetleg lájkolni is, mert ez egy verseny és fontos lenne!!­­

A Yamaha zeneiskola fejlesztőprogramja

aug
19

Szerző: Juhászné Szemán Renáta

1.)A Yamaha zeneiskola fejlesztőprogramjának kezdetei és elterjedése Európában

A Yamaha zeneiskola fejlesztőprogramját eredetileg Japánban dolgozták ki Eizo Itoh zenepedagógus vezetésével.  Ennek ellenére a fejlesztőprogram alapjai Európában keresendőek. A program létrejöttének feltételei Asmus Hintz szerint történetileg körülbelül 160 évvel ezelőttre vezethetőek vissza. ?Körülbelül 160 évvel ezelőtt nyert teret Japánban az európai zene. Addig az európai zenét széles körben nem ismerték Japánban. Akkoriban határozta el a Japán vezetés, hogy behatóbban foglalkozik a német oktatási rendszerrel. A reformok következménye volt, hogy a nyugati zene elterjedhetett Japánban. A második világháború után az akkori Yamaha Vállalat vezetője, Genichi Kawakami  tanulmányozni kezdte az adott körülmények közt meglehetősen fejlettnek mondható zenei fejlesztőprogramokat mind Európában, mind az Amerikai Egyesült Államokban. Felismerte a társadalom széles rétegeinek zenei képzésére irányuló igény jelentőségét. Ebből adódott a feladat, hogy egy korai zenei alapprogramot dol-gozzanak ki. Az ezen a területen tevékenykedő Kodály és Orff módszerei nagyban befolyásol-ták a munkát.?  Kodály Zoltán módszerét ebben az időszakban több japán kutató tanulmá-nyozta, így nem csoda, hogy Genichi Kawakami is meg akarta ismerni a módszer lényegét.

Oldalak